Als er - met aanzienlijke vertraging - bussen rijden in plaats van de trein, moet je dan toch betalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Ja, dan hoor je gewoon te betalen. Je neemt de dienst tenslotte wel af.

Wel kan je bij meer dan een half uur vertraging, bij de NS en Veolia, (een deel van) je geld terugvragen, mits je kaartje meer dan € 2,20 kostte in geval van de NS en € 2,50 in geval van Veolia.

Voor Syntus geldt een minimale vertraging van 60 minuten en dient je kaartje meer dan € 4,- te hebben gekost.

Aanvullende voorwaarden voor het terugvragen van je geld vind je in de bronnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aha, bij Syntus krijg je dus niets terug. Het is een regionale vervoerder, dus je zit met je korting altijd of vrijwel altijd onder de 4 euro voor een enkele reis. Dank voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Holle
Tja... ze doen alles om extra kosten te voorkomen...
Syntus heeft nogal wat aanvullende voorwaarden. Als de vertraging het gevolg is van de weersomstandigheden bijvoorbeeld, vervalt het recht op teruggaaf al.
In de praktijk kan je het dus meestal gewoon vergeten bij Syntus. :-s