Wat is het beste om te doen als je een aangereden vogel ziet die nog leeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
6.6K

Het beste antwoord

dierenambulance bellen natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat ligt eraan hoe erg hij gewond is!
Als het meevalt de dierenambulance bellen, anders nog eens overheen rijden!
Om hem van de pijn te verlossen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog een overheen rijden, zielig maar toch kan ik me niet inhouden meer ik barst zometeen uit van het lachen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij op het randje van leven niet leven is zou ik me auto ook nog even in de achteruit zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou mooi dat ik je aan het lachen kreeg, maar mijn antwoord is bloedserieus;-P
Als je ziet dat de vogel geen kans meer maakt gewoon nog eens overheen rijden..
Het is toch zielig als hij nog langer pijn moet hebben?
Kun je hem beter verlossen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het er ook mee eens, heb zo al een keer een merel zijn nek omgedraaid, was er veel te erg aan toe.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo hebben wij vorig jaar een kogel door een merel moeten jagen. Had de onderkant van zijn snavel afgebroken, hing er lam bij, geen schijn van kans dat hij dat zou overleven, ja, dan kun je hem een gruweldood bezorgen waarbij hij niet kan eten, steeds zwakker wordt en vervolgens prooi wordt van een kat, of je kunt hem direct naar het volgende level helpen.
+1 dus voor dit correcte antwoord.
Klinkt cru,maar als je het kunt, de nek omdraaien. Een aangereden vogel zal niet veel overlevingskansen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit zijn lijden helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas is meestal uit zijn lijden verlossen de enige optie
14 jaar geleden
dierenambulance bellen en als je daar geen nummer van hebt kan de politie je eventueel ook helpen.
Als je niet durft zou ik niet gaan klooien om het dier uit zijn lijden te verlossen. Vaak maak je de pijn dan alleen maar erger.