Boven het kentekenplaat zitten 2 lampjes die het kenteken 's avonds verlichten, Als die stuk zijn krijg je dan een beukering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
25.5K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ ik heb geen idee, wel handig om te weten ja.

Antwoorden (3)

Ja, daar krijg je een bekeuring voor, maar alleen 's avonds
maar als er maar één van de twee stuk is denk ik dat het bij een waarschuwing zal blijven als je belooft het direct te laten repareren.

Toegevoegd na 7 minuten:
het komt op 35 euro

Toegevoegd na 7 minuten:
het komt op 35 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het geen min antwoord, dus van mij een plus. Als één van de twee stuk is zal je daar waarschijnlijk geen bekeuring voor krijgen. Natuurlijk, als oom agent dat wel noodzakelijk acht klopt dit met de wet. Vaak krijg je bij een kapot achterlicht ook een waarschuwing, zeker als je reservelampjes bij je hebt en het meteen maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet de 6 euro administratiekosten niet.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ Een vriend van mij heeft eens een bekeuring gehad voor 1 kapot achterlichtje. Had hij niet gezien. Op de vraag van oom agent, of hij reserve lampjes had, was het antwoord nee...en dus een prent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemo
En was die bekering dan 35 of 17,50 euro voor één lampje?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-) ik weet niet hoe veel, was in gulden tijd.
Ja, dat kan. Het kenteken moet op 20 meter duidelijk zichtbaar zijn:

Kentekenverlichting
Aan de voor- en achterkant van auto’s moet een rechthoekige kentekenplaat
zijn bevestigd. De kentekenplaat aan de achterkant van de auto moet worden verlicht als de verlichting van de auto brandt.

De kentekenverlichting moet zodanig zijn dat het kenteken op 20 m afstand van (achter) het voertuig duidelijk zichtbaar is. De verlichting mag naar achteren of naar opzij geen direct licht uitstralen. De complete lamphouders
worden daarom meestal achter de bumper of in aparte uitsparingen van de carrosserie aangebracht

Toegevoegd na 5 minuten:
De boete kan 35 euro zijn als de kentekenplaat niet verlicht is en je 's nachts ermee rijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.
Het kentekenverlichting behoort tot de verplichte verlichting.
Deze kan of mag bestaan uit 1,2 of meerder lampjes.
De verlichting moet dusdanig zijn dat de plaat goed zicht en leesbaar is en mag het achteropkomend verkeer niet hinderen of verblinden.

Het boete bedrag is reeds al vermeld.