Waarom liggen er vaak losse schoenen bij een (dodelijk)verkeersongeval?

Vaak hoort je als er bij een verkeersongeval met een fietser/moto een schoen ligt dat die het niet heeft overleeft. Is dit echt zo of puur toeval?

een schoen hoort toch vast te zitten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Het is echt zo, maar alleen met lage schoenen, bergschoenen of laarzen blijven wel aan.
De wet van de massatraagheid in combinatie met het totaal ontspannen van het lichaam door bewusteloosheid/dood. De krachten die ontstaan zijn enorm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit klopt, ik ben een keer van achteren aangereden op de fiets op een buitenweg. Geen idee uiteraard wat de snelheid van de auto was, maar waar ik lag en waar mijn schoenen lagen zat wel 30 m verschil tussen. het was in het donker en we hadden in eerste instantie niet zo ver m`n schoen wezen zoeken.