Flitst een flitspaal alleen het verkeer dat hem van achteren nadert?

Voorbeeld:
Twee flitspalen waken over de snelheid van het verkeer - en de kleur van de stoplicht - op de doorgaande weg van een T-splitsing.
Iemand draait, door rood licht of te hard, via de T-splitsing de doorgaande weg op.

Wordt hij geflitst?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Antwoorden (1)

Een flitspaal heeft naar mijn weten maar één "oog". Je wordt alleen van beide kanten geflitst als er ook een paal aan de andere kant staat. Ik heb tenminste nog nooit een flitspaal gezien die aan twee kanten een lens had. De achterkant is altijd dicht. Het is wel zo dat 1 flitspaal afrijdende en aanrijdende voertuigen kan flitsen.

Ik vond nog een leuk forum..:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/controles/kan-1-flitspaal-zowel-van-achter-flitsen-als-tegemoetkomend-t60811.html