Nee, niemand mag met een minibike op straat. Minibikes zijn niet toegestaan op de openbare weg.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kun je wel met een pit bike
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op eigen terin
Antoni
9 jaar geleden
Wat een pit bike is, weet ik niet. Met een minibike mag je wel op eigen terrein rijden, maar of een 12-jarige dat mag? Dat lijkt mij niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op eigen terrein mag een 12-jarige gewoon alles rijden. Welke wet verbied dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat was de vraag niet, dus de reactie van 123asd is irrelevant in dat opzicht.
Antoni
9 jaar geleden
Of daar nu een wet voor is of niet, dat maakt mij niet zo veel uit, MrTomaat. Vanaf je zestiende mag je pas op een scooter rijden, dan lijkt 12 jaar mij veel te jong voor een minibike, overal.
Nee, een minibike kun je niet verzekeren. En elk voertuig in Nederland moet verzekerd zijn. Dat betekend dat wanneer het kind van 12 wordt aangehouden door de politie de ouders moeten opdraaien voor de boete en de minibike wordt ingevorderd.

Ook als het kind een ongeluk maakt ongeacht hij/zij nu schuldig is of niet. Dan moeten de ouders ook opdraaien voor alle kosten.

Daarnaast zou ik sowieso een kind van 12 niet laten rijden op een minibike, veelte gevaarlijk.