Wat is een leuke start auto voor jongeren?

Ik heb zelf helemaal geen verstand van auto's en ben best wel benieuwd wat eigenlijk nou een leuke/sportieve start-auto is voor een jongen zoals ik.
Ik heb 11000 euro om uit te geven waarvan 2000 naar de verzekering gaat van de auto en andere kosten en 1000 naar snufjes zoals speakers/velgen en ga zo maar verder.

Dus mijn vraag voor jullie is.. Wat is nou een leuke/sportieve start-auto voor 8000 euro als start auto?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.autotrader.nl/auto/suzuki-swift/?gclid=CLXm_8Sp8r8CFTMftAodpHAANA

Antwoorden (2)

Wat denk je van een Polo, golf 5 tdi?
Golf 5 kosten niet veel meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt me interesse getrokken met Polo,
Volkswagen Polo 1,4 GT Rocket heeft mijn aandacht heel erg getrokken.
Mijn zoon startte met een Volkswagen Fox van viertal jaren oud zonder opties voor een prijs onder de 5.000 EUR en is daar gigantisch tevreden over (is nu nochtans naar Engeland waar zijn toekomstige woont en doet dus wel wat kilometers in vakantieperiodes). Heb die auto zelf ook uitgetest, was een droom van een occasie en ook heel goedkoop in onderhoud.

Wel benzineversie 1.2 maar verbruikt minder dan 6 liter als je er economisch mee rijdt!