wat heeft een golfkar nodig om op de weg te mogen rijden?

Is het mogelijk om een golfkar zo aan te passen, dat deze op de weg mag rijden. Ik bedoel dingen zoals richting aanwijzers en dat soort dingen. Ik wil hem graag als brommobiel gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Buiten de aanpassingen zou je er een type goedkeuring door de rdw erop moeten krijgen en dat kost een vermogen
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik weet niet echt hoe het zit. Golfkarren remmen doorgaans alleen op de achterwielen, dus daar zie ik wel een probleem, want zo erg goed remt dat nu ook weer niet.
Maar misschien kan ik u op weg helpen (grapje): Er is in het buitenland al op meer plaatsen over nagedacht, en met de resultaten van dat denkwerk kun je wellicht ook hier je voordeel doen: http://www.ehow.com/search.html?s=Street+Legal+Golf+Carts&skin=corporate&t=all&rs=1&channel=spor_sports In België is een golfkar op de weg volgens deze bron kennelijk mogelijk, en er is zelfs sprake van Nederlandse nummerplaten (??): http://www.2dehands.be/sport-fitness/golf/golfkar/golfkarren-nederlandse-spaanse-nummerplaten-188903194.html Nog een optimist, destijds nog niet in beeld voor NL, en alleen voor mensen met diepe zakken!
http://autolifestyle.nl/gadget/garia-maakt-golfkar-voor-de-openbare-weg/

Antwoorden (1)

Eerst goed oriënteren of er ergens in Nederland al zo'n voertuig goedgekeurd is voor op de openbare weg. Wat je nodig hebt is een goedkeuringsbewijs van de R.D.W.
Als er al zo'n voertuig is goedgekeurd, dan zou je kunnen na-bouwen. Als er nog geen is, dan zal je zo moeten bouwen dat je golfkar aan de wettelijke eisen voldoet. Denk hierbij aan de constructie, de stuurinrichting, de remmen en de verlichting.
Je zou de toelatingseisen kunnen opvragen bij de R.D.W.
jc54