Voorlopig rijbewijs is vervallen. Kan ik het verlengen bij mijn gemeentehuis?

Hallo. Ik schets even de situatie.
Zoals vele heb ik theorielessen (auto) gehad op mijn secundaire school. Ik ben geslaagd in 2011 voor mijn theoretisch examen.

Nu drie jaar later (na studeren aan de hogeschool) zie ik dat mijn voorlopig rijbewijs (36 maanden) vervalt binnen 3 maanden.
In die drie jaar heb ik wel 20u praktijklessen gevolgd (februari 2014) maar ik acht mezelf nog niet voldoende om deel te nemen aan een praktijkexamen.

Kan ik het voorlopig rijbewijs verlengen bij mijn gemeentehuis? Wat zijn de alternatieven

Bedankt

Toegevoegd na 54 seconden:
Titel is misschien wat misleidend. Voorlopig rijbewijs is bijna vervallen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Uw voorlopig rijbewijs wordt NIET verlengd.
Er is hierop één uitzondering en dat is wanneer je een verval van het recht tot sturen hebt opgelopen tijdens je leerperiode. In dit geval wordt de geldigheid van je voorlopig rijbewijs verlengd met de duur van dit verval.
Als dat niet zo is kan je het beste uitleg vragen aan het gemeente huis van jouw stad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat dit over België gaat, dan kun je alleen nog een keer een voorlopig rijbewijs aanvragen, als je nog een keer met goed gevolg je theorie examen haalt.
Je kunt je voorlopig rijbewijs zonder weer theorie te hebben gehaald niet verlengen.