Als je op de fiets op een autoweg (met flitspaal) door rood rijdt, kun je dan ook geflitst worden? Zo nee, waarom niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk het wel Kijk maar naar het filmpje.

Ik denk wel dat je geflitst kan worden maar de paal is natuurlijk ingesteld voor auto's.

een fiets heeft geen nummerbord

Ha, die Albertes; In principe kun je geflitst worden, er circuleert op internet zelfs een flitspaalfoto van een gans. Ik denk alleen dat je de boete niet opgestuurd krijgt.

Geflitst worden kan, alleen het is zo lastig bekeuren zonder kentekenplaat...

je kunt wel geflitst worden als je te hard rijdt, maar ze kunnen toch je nummerbord niet lezen...

Ik denk van wel. Ik heb eens gezien dat een clubje wielrenners op tv op een 50 km/u-weg de flitser probeerde te activeren, dit werkte gewoon. Of het ook met 1 fiets ook lukt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Vindt het knap als je boven de 100 km/uur kunt fietsen!

Een motor kan ook geflitst worden, waarom een fiets dan niet?

Als je de flitspaal al haalt voor de politie je te pakken heeft. Op een autoweg mag je niet fietsen.

Nu nog wel, straks niet meer. Dan hebben autowegen alleen ongelijkvloerse kruisingen en kun je niet meer door rood rijden.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autoweg

Ik denk dat het te maken heeft met de massa die voorbij komt. Een fiets + fietser lijkt mij onvoldoende gewicht om een flitspaal te activeren. Kijk maar naar alarmsystemen en kleine huisdieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100