Als je op de fiets op een autoweg (met flitspaal) door rood rijdt, kun je dan ook geflitst worden? Zo nee, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
2.6K

Antwoorden (12)

Ik denk het wel
Kijk maar naar het filmpje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk wel dat je geflitst kan worden maar de paal is natuurlijk ingesteld voor auto's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een fiets heeft geen nummerbord
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Albertes;

In principe kun je geflitst worden, er circuleert op internet zelfs een flitspaalfoto van een gans. Ik denk alleen dat je de boete niet opgestuurd krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geflitst worden kan, alleen het is zo lastig bekeuren zonder kentekenplaat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kunt wel geflitst worden als je te hard rijdt, maar ze kunnen toch je nummerbord niet lezen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk van wel. Ik heb eens gezien dat een clubje wielrenners op tv op een 50 km/u-weg de flitser probeerde te activeren, dit werkte gewoon. Of het ook met 1 fiets ook lukt durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, en hoeveel verschil denk jij dat er zit tussen de flitspalen die controleren op snelheid en op door rood rijden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, maar dat doet er toch niks aan af dat die paal hetzelfde is. Die paal moet nog steeds voertuigen kunnen detecteren en daar ging het om. Of een fiets ook wordt gedeteccteerd.
Vindt het knap als je boven de 100 km/uur kunt fietsen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een motor kan ook geflitst worden, waarom een fiets dan niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de flitspaal al haalt voor de politie je te pakken heeft. Op een autoweg mag je niet fietsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu nog wel, straks niet meer. Dan hebben autowegen alleen ongelijkvloerse kruisingen en kun je niet meer door rood rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met de massa die voorbij komt. Een fiets + fietser lijkt mij onvoldoende gewicht om een flitspaal te activeren. Kijk maar naar alarmsystemen en kleine huisdieren.