Hoe groot is de brandstofvoorraad van een gemiddeld tankstation langs de snelweg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
3K

Antwoorden (1)

Volgens wikipedia.org kan een gemiddeld tankstation zo'n 50.000 liter brandstof ter beschikking op voorraad hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie die tankstations doorgaans iedere 3-4 dagen bijvullen. Dus ik ga ervanuit dat ze de bevoorrading 2x per week regelen? Maar het kan ook aan de drukte liggen lijkt me. Dan gaan ze maar een pompje extra afsluiten met lint?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan het begin van de vorige eeuw werd benzine opgeslagen in oliedepots in bovengrondse tanks van 50.000 liter. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we 100 jaar later over andere hoeveelheden praten, alleen al omdat benzine inmiddels geheel anders naar de klant gebracht wordt dan toen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een tankauto heeft maximaal 35000 liter inhoud dus een pompstation kan maximaal 35000 per product in voorraad hebben.
maar volgens mij komen er niet meerdere wagens op een dag dus zal het minder zijn
tinus1969
9 jaar geleden
@Deaal, het kan best zijn dat een tankstation 100.000 Liter op voorraad heeft, en dat die voorraad in stappen van 35.000 wordt bijgevuld. Sterker nog, dat is -om ervoor te zorgen dat een tankstation leegraakt, juist robuust beheer.