Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb vorige week woensdagmiddag mijn rijbewijs aangevraagd. Is het mogelijk dat mijn rijbewijs morgen al klaar is ondanks Pasen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet lukken.
Na de aanvraag duurt het 5 werkdagen en aangezien ambtenaren ook Paren vieren, zul je minimaal moeten wachten tot a.s. vrijdag, maar als het druk is misschien wel tot maandag 28 april a.s.

Toegevoegd na 1 minuut:
Paren = PaSen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Officieel duurt het vijf werkdagen, maar bij mijn zoon duurde het veel korter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn altijd uitzonderingen @Kruidenvrouwtje :-))

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat je dit morgen al kan ophalen want er zit ook nog eens goede vrijdag tussen van vorige week en dan ook nog eens tweede paasdag en je hebt het op woensdagmiddag aangevraagd.

Je zou denken a.s. woensdag,maar de kans is groot dat het er dan nog niet is.
Is er niets tegen je gezegd hierover?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duurt 5 werkdagen, @Maria, dan kan 't toch nooit op woensdag al klaar zijn ["je zou denken a.s. woensdag, ...etc."] dat zijn nl. maar 2 werkdagen m.n. donderdag en dinsdag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom had ik erbij geschreven dat de kans groot is dat het er dan nog niet is vanwege de feestdagen.;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is niet groot dat het na 2 dagen niet klaar is... ...het is pas _klaar na 5 dagen_! :-))) Jouw opmerking "de kans is groot" heet een eufemisme...
dat betekent dat je het verbloemd, of minder hard vertelt dan de werkelijkheid is. Heb het toch maar even opgezocht, is gemakkelijker om goed te verklaren. Eufemisme
Een eufemisme is een stijlfiguur waarbij iets onaangenaams verbloemend of verzachtend wordt weergegeven. Iets wordt vriendelijker voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Een eufemisme wordt dan ook veel gebruikt bij onderwerpen waarop een taboe rust, maar het gebruik van een eufemisme kan ook op andere motieven berusten, bijvoorbeeld om de gevoelens van een ander niet te kwetsen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een uitspraak waarbij iemand als ‘anders begaafd’ wordt genoemd in plaats van ‘gehandicapt’. Eufemistisch taalgebruik wordt vaak als verhullend taalgebruik gezien.

http://www.betekenis-definitie.nl/Eufemisme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee,zo zie ik het niet bepaald.
Als ik schrijf dat de kans groot is dan kun je er vanuit gaan dat het er zeer waarschijnlijk nog niet is. Echt zeker weet je het niet dus je kunt ook niet zeggen ja of nee.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing