waar leg je je parkeerkaartje in de auto?

moet je een parkeerkaartje per se links voor leggen? of mag dat ook rechts. ik heb namelijk het kaartje rechts laten liggen en heb daarom een boete gekregen. achterop het kaartje staat gewoon zichtbaar leggen achter de voorruit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K

Antwoorden (2)

Als "zichtbaar achter de voorruit" de enige eis is (en dat is volgens mij altijd het geval) dan is dat alles. Links en recht maakt dus niets uit !

Toegevoegd na 12 minuten:
Een automobiliste parkeerde haar auto, betaalde parkeergeld en legde het parkeerkaartje zichtbaar achter de voorruit van haar auto. Bij terugkomst trof zij een parkeerbon aan omdat, zo stelde de controleur, er geen parkeerkaartje zichtbaar was geweest.

Gelijk

In beroep gaf de rechter de automobiliste gelijk: zij had namelijk aannemelijk gemaakt dat zij de verschuldigde belasting had voldaan omdat ze over het originele kaartje beschikte en de rechter geloof hechtte aan haar verklaring dat zij heeft gezocht naar de parkeercontroleur om te laten zien dat zij wel beschikte over een parkeerkaartje.

De stelling van de parkeercontroleur dat laatstgenoemde in de buurt moet zijn geweest wordt door de rechter niet gehonoreerd, omdat dit op zich zelf niet betekent dat de controleur voor de automobiliste vindbaar moet zijn geweest.

De rechter was daarnaast van mening dat het niet ondenkbeeldig is dat een parkeercontroleur een wel aanwezig parkeerkaartje over het hoofd zou zien. De aanslag werd vernietigd.

Gesteld zou nu kunnen worden dat door deze uitspraak een levendige handel in parkeerkaartjes zou kunnen ontstaan. Dan is een waarschuwing op zijn plaats: de koper pleegt in dat geval een strafbaar feit en de verkoper zou vervolgd kunnen worden voor uitlokking.
Reddie
10 jaar geleden
Die handel probeert men weer tegen te gaan met parkeerautomaten die je kenteken op het kaartje drukken.
Gewoon achter de voorruit, maakt niet uit links of rechts. Als het maar duidelijk zichtbaar is. Wat niet mag is ook tientallen oude kaartjes laten liggen, dit maakt dat het geldige kaartje gecamoufleerd, en dus niet goed zichtbaar is.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Frimu2 Heb je van dat laatste een bron? Ik had daar namelijk recent een hele discussie over of dit wel of niet was toegestaan. Maar we konden geen bron geven die duidelijk zei dat het wel of niet mocht.