Wat heb je nodig voor het opstarten van een verhuurbedrijf in limousines?

Ik ben van plan een eigen verhuur bedrijf op te starten.
Hierbij wil ik limousines gaan verhuren voor bruiloften evenementen etc...
Dus vraag ik me af of ik speciale diplomas of certificaten nodig heb om zo een verhuur bedrijf op te starten?
Heb ik trouwens ook een Chauffeurspas nodig? aangezien ik personen ga vervoeren en zelf als chauffeur zal zijn in mijn limousine.

HELPP

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.5K

Antwoorden (1)

Tot 8 personen: regels voor taxivervoer
Vervoert u maximaal 8 personen tegen betaling in een auto? Brengt u bijvoorbeeld kinderen van school naar een naschoolse opvang? Dan gelden voor u de regels voor taxivervoer. U heeft dan in ieder geval een taxivergunning en een chauffeurskaart nodig.
Hier staan de voorwaarden voor zo'n chauffeurskaart.
http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/verplichtingen-per-branche/verplichtingen-en-vergunningen-bij-transport/personenvervoer-over-de-weg-53405/

Op de site van de Kamer van Koophandel vindt je verder allerlei informatie voor het starten van een eigen bedrijf.
In jouw geval zijn vooral verzekeringen heel belangrijk.

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/wat-moet-u-regelen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En volgens mij moet je voor limosine rijden ook een C rijbewijs hebben. Ze zijn meestal langer dan 7 meter namelijk. In ieder geval wel een BE rijbewijs...