Mag je met de auto iemand ophalen in een straat waar aan een bord staat doodlopende weg met toevoeging fietsers en landbouw verkeer toegestaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Aan het einde van deze straat zit een manege waar een dochter opgehaald moet worden .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Het beste antwoord

Een doodlopende weg houdt in dat een weg dood loopt (logisch) maar dat zegt helemaal niets over verboden voor outo's o.i.d. Je mag er met de auto gewoon inrijden. De wegbeheerder wil je met het bord alleen waarschuwen dat je in de straat zult moeten keren om er weer uit te komen.

Het bord is bedoeld om aan te geven dat je als doorgaand verkeer deze weg beter kan mijden. Dit om te voorkomen dat mensen die niet in die straat hoeven te zijn onnodig moeilijk moeten gaan keren e.d.

De toevoeging: "Fietsers en landbouwverkeer toegestaan" betekent dat deze weg voor hen niet doodlopend is. Niet meer, niet minder.

Waarschijnlijk is er verderop (!) een deel van de weg niet langer toegestaan voor auto's maar wel voor fietsers en landbouwverkeer.
Maar da's pas verderop van belang. Zolang je het bord "verboden voor auto's" niet bent tegengekomen voordat je bij de manege bent mag je daar je dochter gewoon met de auto ophalen !
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zolang er geen inrijverbod is, wit rond bord, met rode rand, mag dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Een inrijverbod (rond, wit met rode rand) geld ook voor fietsers en landbouwvoertuigen.
Daar moet dan een uitzonderings onderbordje bij hangen. Het kan ook zijn dat je een inrijverbod voor auto's tegenkomt (rond, wit met rode rand en een afbeelding van een auto)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, er moet dan wel onderstaan: fietsers en landbouwverkeer uitgezonderd, of het witte bord met rode rand moet in het witte gedeelte een afbeelding van een auto hebben. Maar dat veranderd niets aan het antwoord op de daadwerkelijke vraag, dat blijft: ja, dat mag.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@crea
Mijn reaktie was als aanvulling bedoeld. Het antwoord blijft inderdaad: ja dat mag :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt daarvoor.
ja hier mag je iemand ophalen. als het bestemmingsverkeer is is dit toegestaan. (zolang je niet van plan bent door te karren... als dat überhaupt kan. dan mag je haar/hem hier ophalen.