wie wordt er aansprakelijk gesteld als een fiets door rood rijdt en een auto gaat er voor op de rem en er knalt een auto achter op de remende auto?

Toegevoegd na 1 dag:
Verkeers ongeluk

Toegevoegd na 1 dag:
Verkeers ongeluk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

De auto die achterop rijdt. Art. 19rvv. Houd voldoende rekening met evt fouten van andere weggebruikers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er is een wat men noemt kapstok artikel, dwz, een algemene richtlijn, die zegt:
men moet ten alle tijde kunnen stoppen over die afstand die vrij is en te overzien is.
diegenen die achterop knalt is bijna altijd de schuldige, tenzij je kan aantonen dat je voorganger om geen reden gaat remmen.