Waarom hebben treinen (nog steeds) noodremmen?

En is er een situatie denkbaar waarin het is geoorloofd om daar gebruik van te maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb het al eens gedaan hoor. De treindeuren sloten, en een moeder en kind van 6 werden van elkaar gescheiden. Ik trok meteen aan de noodrem, daar ik in de buurt zat. Overigens verwacht je dat je stevig aan zo'n ding moet trekken, maar dat valt echt mee.

Wat denk je van brand? Toegevoegd op 17-06-2009 23:31:45 Ik ben de eerste die dan aan de rem trekt... Heb je wel eens gezien hoe snel brand zich kan verspreiden?

of als de chauffeur flauwvalt of iets d.g. dan blijft de trein maar doorgaan

gisteren nog bij warmond, is er aan de noodrem getrokken toen er een bovenleiding knapte en door de ruiten naar binnen sloeg....dus: JA.

als iemand met ze jas aan de deur blijft hangen (buiten)

Ik heb meegemaakt dat de treindeur niet dichtging(was een oude nachttrein met niet automatische deuren). We zagen het gebeuren en wisten niet wat we moesten doen. Uiteindelijk werd er aan de noodremgetrokken. Onze treinstuward kwam uitleggen dat in zo'n situatie aan de noodrem getrokken moet worden, daarna liep er 4x een techniek-mannetje heen en weer en na een half uur konden we weer verder. Dus ze zijn nog steeds nodig.

Ik was een keer in slaap gevallen in een afgesloten treinstel (het reed nog wel mee). Toen ik bij het volgende station was wakker geworden kon ik er niet uit. Met bonken op het raam wist ik ook niet de aandacht van de conducteur te trekken. Toen heb ik terwijl we nog stil stonden aan de noodrem getrokken. De conducteur had verzuimd het treinstel te controleren voor hij het afsloot en liet mij er gauw weer uit.

Als je per ongeluk in de intercity zit, en die stopt niet op het station waar jij uit moet, dan trek je toch aan de noodrem, dan stopt ie wel op jouw station ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100