Heb ik recht op mijn teruggevonden fiets nadat ik al geld van de verzekering heb gekregen omdat mijn fiets was gestolen?

Mijn fiets was ongeveer anderhalf jaar geleden gestolen. Hiervoor heb ik geld van de verzekering gekregen. Nu kreeg ik pas een telefoontje van de politie dat mijn fiets is teruggevonden. Heb ik nu recht op mijn fiets, aangezien ik t verzekeringsgeld al heb gekregen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
6.9K

Antwoorden (2)

Ja, nu heb jij eens geluk, de meeste fietsen komen NA anderhal jaar niet meer terug. Je bent wettelijk nog steeds eigenaar van die fiets. Dat die fiets werd vervangen door de verzekering doet er niets toe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, absoluut niet.
Lees je polis er maar op na.
Door de vergoeding van de verzekering te accepteren doe je automatisch afstand van de fiets.
Mocht de verzekeringsmaatschappij achterhalen dat je de fiets terug hebt zonder dat te melden dan loop je zelfs het risico geroyeerd te werden, en wordt het erg moeilijk om ergens anders wat voor verzekering dan ook te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Wie is dan nu de eigenaar van de fiets, en wat zal de politie er mee doen, als de fiets niet wordt opgehaald door de (voormalige) eigenaar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verzekeringsmaatschappij is de eigenaar. Ziet die af van het eigendomsrecht dan is het aan de politie te bepalen wat er met de fiets (fietsen) gedaan wordt. Dat varieert van schroothandel (zelden voor fietsen die verzekerd waren) tot verkoopveilingen en schenkingen aan goede doelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke wetenswaardigheid :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt Ronieee, dat vind ik ook zo leuk aan Goeievraag.nl.
We steken d'r allemaal wat van op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Egolatus, als men tenminste in staat is om juist en onjuist te kunnen onderscheiden. Ik zie soms antwoorden voorbijgaan, die nog meermaals beloond worden ook, waarbij ik denk: "nou, nou".
Uw antwoord is perfect plus. Zit ikzelf ergens fout, dan hoor ik dat graag van u.