Waarom mag je in een Canta wel zonder brommerbewijs rijden en in een JDM City niet?

Is er niet een iets mooiere variant op de Canta waar je zonder brommerbewijs in mag rijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
4.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat iemand die jou dit verteld heeft zich daarin vergist.

Het zit namelijk zo:

Een JDM city is ook gewoon een invalidenvoertuig net als de Arola Canta en mag dus ook zonder brommerrijbewijs bereden worden als invalidenvoertuig.Deze mag ook op de fietspaden en over de trottoirs rijden indien men invalide is,en zijn niet breder dan 1 meter

Een JDM Albizia een JDM Titane en een JDM Abaca zijn wel brommobielen waarvoor een brommerrijbewijs/certificaat nodig is. Deze zijn ook breder dan 1 meter en kunnen 45 KM per uur en moeten op de weg maar mogen ook niet op de snelweg en autowegen waar een C9 bord staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat n canta niet harder kan dan 25km en is bedoeld als invalide voertuig hij is ook smaller dan n brommobiel en daarom mag je op het fietspad en zelfs de stoep rijden je hebt er geen rijbewijs voor nodig alleen n verzekering met n klein plaatje