mag je een kind zonder kinderstoel vervoeren in een brommer autootje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud en hoe lang is het kind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje overdreven mrbanana uit 1993! Je weet helemaal niet waarom de vraag gesteld gaat en je weet niet om welke leeftijd het gaat en je weet al helemaal niet of iemand gaat roepen ' ik rijd veilig'!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja, je moet je eigen kind veilig vervoeren? Andermans kinderen niet?

Het beste antwoord

Hoeveel personen mogen in een brommobiel zitten ?

Er mag één persoon naast de bestuurder plaatsnemen. Als de passagier een kind is jonger dan 12 jaar en kleiner dan 1,50m moet het kind in een goedgekeurd kinderzitje zitten. Het is verboden om een kinderzitje achter de stoelen te plaatsen. U bent verplicht om een gordel te dragen, als u een cabrio - brommobiel zonder gordels heeft, dient u een helm te dragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nu twijfel ik zelf aan die 1,50 want in een gewone auto is het 1,35 dus ik zou die lengte aanhouden al is het geen probleem om een kind van iets meer dan 1,35 op een zitverhoger te plaatsen: Kinderen tot 18 jaar en kleiner dan 1,35 meter moeten voorin en achterin de auto in een goedgekeurd autokinderzitje worden vervoerd. Kinderen groter dan 1,35 meter moeten voorin en achterin de auto de autogordel om en mogen als het nodig is een zittingverhoger gebruiken.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-het-vervoer-van-kinderen-in-de-auto.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Alles klopt Pelle alleen die 1,50m dat is volgens mij een oude regel, of anders een regel uit andere landen. Ik kwam op een aantal sites tegen dat de bestuurder van een brommobiel zich voor een groot deel aan de regels van de auto moet houden, waaronder: Rechts houden, gordels om, kinderzitjes bij 1,35m.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja daar was mijn aanvulling dan ook voor, ik vond het wel een betrouwbare site maar ik kon dus geen andere getallen vinden, jij wel?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nee verder niet, wel diverse sites die allemaal spreken van 1,50m of 1,35m, maar geen overheid site.