Wat is de goedkoopste reismogelijkheid naar schiphol voor 1 persoon?

Ik ga alleen op vakantie, en ik vlieg vanaf Schiphol. Hoe kan ik op Schiphol komen zonder dat ik daar een fortuin aan kwijt ben?

Schipholtaxi kost me bijv. 191 euro.. Maar dat vind ik wel wat veel!

(Ik kom uit noord-west Limburg en heb nog een studenten ov-chipkaart, maar dat terzijde)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
je kunt toch gewoon met de trein? waarom zou je helemaal een taxi nemen

Het beste antwoord

Aan een goede vriend(in) vragen of hij je brengt ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Per trein zijn de kosten enkele reis vol tarief v. A. Bv Maastricht € 24.-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een speciale website waar je een oproepje kan doen om metiemand mee te rijden. http://www.meerijden.nu/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Per openbaar vervoer. Een combinatie van trein en snelbus. Bijvoorbeeld vanaf station Eindhoven kost een enkele reis €18,50.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De taxi is de duurste optie, je kunt gratis met het openbaar vervoer, of in ieder geval met korting reizen op die manier, dat is dus de goedkoopste manier, maar geen optie als je midden in de nacht of vroeg in de ochtend vertrekt of aankomt. Dan is het wel een optie om een goedkoop hotelletje te boeken vlakbij Schiphol, dat is mogelijk vanaf 45 euro per nacht. Je kunt ook voordelig een kamer boeken bij een bread and breakfast hier bijvoorbeeld: www.infogoedkoopslapenbijschiphol.nl
Laten brengen is misschien ook een optie, dan is het wel netjes de persoon die je brengt en haalt, zijn of haar onkosten te vergoeden. Verder zijn er volop parkeerplaatsen in de buurt van Schiphol, waarvan je van en naar Schiphol vervoert wordt, goedkoop daar een plek reserveren kan via www.vakantieveilingen.nl meestal ook met hotelovernachting.

Toegevoegd na 3 uur:
Bread and breakfast, had moeten zijn Bed and breakfast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt bed and breakfast i.p.v. Bread en breakfast neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed aangenomen Supertub, bedankt voor de opmerking :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan
escape
10 jaar geleden
http://www.infogoedkoopslapenbijschiphol.nl bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik word wel meteen doorgelinkt naar http://www.goedkoopslapenbijschiphol.nl/, en die bestaat wél. Dat zal 'm dan wel zijn?
Trein. Station is onder de luchthaven.

Auto huren bij jou en de buurt en (de volgende dag) inleveren bij Schiphol. (Kosten zijn behoorlijk vanaf Noord Limburg, maar voor die personen die dichterbij wonen is 't prima te doen.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aantal jaren geleden hebben wij een schiphol taxi genomen. Dat was destijds een taxi dienst van schilhol zelf, en die haalde mensen op van huis, of brachten mensen naar huis. Deze taxi deel je met meerdere mensen. Zeg maar een soort buurtbusje. Doordat je de kosten deelt ben je stukken goedkoper uit, uiteraard is dat afhankelijk van welke afstand zich dat bevind. Wij woonden destijds in het overijsselse Goor.

Het heeft toen voor ons 2 persoonen terugkomend vanuit Indonesie en gebracht worden tot aan onze voordeur 57 Gulden voor 2 personen gekost. Nu zou je kunnen zeggen dat reizen met meerdere mensen in een busje wellicht vervelend is, en dat dachten wij ook, omdat je graag de rust wilt hebben.

Maar het was heel gezellig, je praat onderling veel over wat je meegemaakt hebt op je vakantie bestemming en zodoende lacht iedereen wel om de stunts die jij uitgehaald hebt of over stunts die andere mensen hebben uitgehaald. Nu was dit wel in de gulden tijdperk (2001), dus de prijzen zullen vast veranderd zijn.

http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaarSchiphol/SchipholTravelTaxi.htm

Veel plezier op vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Liften, gratis, makkelijk en erg leuk! Je moet er wel rekening mee houden dat je iets meer tijd kwijt bent, dus ga dan op tijd weg, maar het is per definitie de goedkoopste mogelijkheid.