Mag ik rijden op deze scooter?

Hallo,

Ik ben 18, en ik heb een auto-rijbewijs.
Mag ik op de scooter van mijn moeder kijken?

of dat oké is met de verzekering is enz.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijken mag altijd ;) zie je uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee .de verzekering is gebaseerd op leeftijd enz vj moeder .ze hebben vaker met dat bijtje gehakt .bel de verzekering dat jij er ook op gaat rijden . Dat van dat rijbewijs raadpleeg C B R bel gewoon op of de ANWB hoofdkantoor .rij voorzichtig.

Het beste antwoord

ja dat mag, alleen in de verzekeringsvoorwaarden kan staan dat als iemand jonger dan de verzekerde schade veroorzaakt daar een eigen risico aan kleeft, op je rijbewijs staat dat jij ook scooters mag besturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
lees dus even de voorwaarden van de verzekering door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
precies, de verzekering kan moeilijk doen bij een ongeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dit zocht ik, er staat min 21, dus ik mag wel rijden, maar als er iets gebeurt is het eigen risico?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag op de scooter rijden (incidenteel) maar ga je regelmatig rijden moet je jezelf erbij schrijven als regelmatige bestuurder (gaat de verzekering ook iets omhoog)

Andere antwoorden (4)

Officeel mag dat niet
Want je hebt geen SCOOTER rybewys
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag, rijbewijs AM (scooterrijbewijs) kan vervangen worden door rijbewijs B (autorijbewijs).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wordt niet vervangen. Ze komen beide op je rijbewijs te staan.
Met een auto rijbewijs mag je ook scooter rijden, dus het mag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag. Je krijgt je am rijbewijs bij het b rijbewijs, kijk maar op de achterkant