Hoe stuur je een brief naar amerika?

Ik wil graag een brief naar Amerika sturen, moet je er speciale dingen op zetten? Ik weet al dat je er een postzegel van 0,95 op moet plakken, maar mensen zeggen dat je er AIRMAIL of PRIORITY op moet zetten. Wat moet ik er nou op zetten, en waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter om het eens na te vragen in het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben geen postkantoor meer in mijn woonplaats..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke postzegels moeten er dan op? 0,95? En moet ik er dan Airmail, of priority op zetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan reis je maar wat verder. Zelfs al zou je er priority op willen zetten, dan zul je alsnog naar een postkantoor moeten om die sticker daar te halen. Ga er gewoon heen, breng je brief, betaal daar ter plekke voor de stickers en postzegels en laat hem daar achter.

Antwoorden (2)

Ik vrees dat je toch naar het postkantoor moet want er moeten speciale postzegels op voor buiten Europa
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Internationale post die gewoon door de brievenbus kan: Het poststuk mag dan niet zwaarder zijn dan 2 kg. Zorg er ook voor dat u de brief op de juiste manier adresseert en vergeet niet het afzenderadres op de envelop te vermelden.

Frankeerwijze
Internationale poststukken worden altijd met Priority verzonden. U bent dan verzekerd van een snelle aankomst, want uw post gaat met voorrang de grens over. Voor het frankeren maakt u gebruik van de speciale Europa- of Wereldzegel.

Uiteraard kunt u ook bij een PostNL Postkantoor bij u in de buurt een printzegel laten afdrukken en een Priorityzegel laten bijplakken.

Wilt u binnenlandse postzegels gebruiken? Ook dan kunt u verzekerd zijn van een snelle aankomst door een prioritysticker bij te plakken. Deze stickers zijn gratis verkrijgbaar bij een PostNL Postkantoor bij u in de buurt."

En om een postagentschap in jouw buurt te vinden:
http://www.postnl.nl/locatiewijzer/index.aspx?lan=nl&apikey=e9b6ea2efe17510f&productid=6