Neen, geldt alleen voor voertuigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit bord geeft aan dat je op deze weg op deze plaats niet mag stilstaan met je auto of motor of wat voor vervoermiddel dan ook om iemand uit te laten stappen dus nee dat geldt niet voor voetgangers, die lopen op de stoep namelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet alleen iemand uit laten stappen, dat was een voorbeeld. Als er één streep staat ipv het kruis dan mag je daar even stoppen om iemand uit te laten stappen, in te laten stappen of iets af geven. Je mag daar niet parkeren. Bij het bord met het kruis mag je dus niet stilstaan met je voertuig, ook niet voor een paar tellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Dit bord staat altijd aan de kant van de weg, en geldt voor die kant van de weg waar het bord staat, over het algemeen omdat de weg dusdanig smal is dat anderen er niet langs kunnen als er een auto (of motor) gaat stilstaan.
Het is natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat je als voetganger op de weg gaat stilstaan. Op de stoep naast de weg, als die er is, mag je uiteraard wel stilstaan als voetganger.