Wanneer mag je in duitsland op een "vrouwenparkeerplaats" parkeren?

Stel het is 3:00, ik ben de bestuurder van de auto (man) parkeer langs de snelweg, omdat mijn vriendin als passagier naar het toilet wil in een wegrestaurant. Mag ik parkeren op een Frauenparkplatz, zodat zij minder ver hoeft te lopen? Of mag dit alleen als de auto door een vrouw bestuurd wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, in jouw voorbeeld mag dat niet. Een vrouwenparkeerplaats (Duits: Frauenparkplatz) is een parkeerplaats die vrijgehouden dient te worden voor vrouwelijke automobilisten. Dus in jouw voorbeeld dien jij gewoon te parkeren, auto af te sluiten en jouw vriendin te begeleiden naar de toiletten, alwaar jij op haar wacht en met haar weer terug naar de auto loopt.

Je mag hier je auto even neer zetten. Althans in jou genoemde voorbeeld. Ik neem namelijk aan dat jij in de auto blijft zitten. Zolang jij in de auto blijft mag je van deze parkeerplaats gebruik maken. Wanneer er iemand komt die recht heeft op deze parkeerplaats moet jij namelijk weg rijden. Hetzelfde geldt voor een invalide parkeerplaats in Nederland. Je mag er staan, wanneer jij direct plaats kunt maken voor diegene die gerechtigd is voor deze parkeerplaats. Zodra je uitstapt mag je er niet meer staan omdat je niet direct plaats kunt maken voor diegene voor wie de parkeerplaats bestemt is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100