Wanneer mag je in duitsland op een "vrouwenparkeerplaats" parkeren?

Stel het is 3:00, ik ben de bestuurder van de auto (man) parkeer langs de snelweg, omdat mijn vriendin als passagier naar het toilet wil in een wegrestaurant. Mag ik parkeren op een Frauenparkplatz, zodat zij minder ver hoeft te lopen? Of mag dit alleen als de auto door een vrouw bestuurd wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
6.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het sowieso wettelijk geregeld, zoals een gehandicaptenplaats?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Mr Tomaat, ik heb op Google een foto van zo'n bord gezien waarop stond dat bij "fraude" de auto weggesleept kon worden.

Het beste antwoord

Nee, in jouw voorbeeld mag dat niet.

Een vrouwenparkeerplaats (Duits: Frauenparkplatz) is een parkeerplaats die vrijgehouden dient te worden voor vrouwelijke automobilisten.

Dus in jouw voorbeeld dien jij gewoon te parkeren, auto af te sluiten
en jouw vriendin te begeleiden naar de toiletten, alwaar jij op haar wacht
en met haar weer terug naar de auto loopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is bedoeld om de vrouwen een veilige parkeergelegenheid te bieden, voor zover ik weet, zonder bang te zijn, lastig gevallen te worden door mannen. Prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ helemaal mee eens!

Andere antwoorden (1)

Je mag hier je auto even neer zetten. Althans in jou genoemde voorbeeld. Ik neem namelijk aan dat jij in de auto blijft zitten. Zolang jij in de auto blijft mag je van deze parkeerplaats gebruik maken. Wanneer er iemand komt die recht heeft op deze parkeerplaats moet jij namelijk weg rijden.
Hetzelfde geldt voor een invalide parkeerplaats in Nederland. Je mag er staan, wanneer jij direct plaats kunt maken voor diegene die gerechtigd is voor deze parkeerplaats.

Zodra je uitstapt mag je er niet meer staan omdat je niet direct plaats kunt maken voor diegene voor wie de parkeerplaats bestemt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt absoluut niet!
Je mag er helemaal niet gaan staan, om bijv. op iemand te wachten. http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=5000 het is alleen toegestaan een persoon in of uit te laten stappen en het stilstaan is alleen dus toegestaan gedurende de tijd wat dit in of uitstappen in beslag neemt. http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/parkeren-invalideparkeerplaats/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies want HOE moet jij weten dat de auto die aankomt daar zou willen parkeren en al zou je dat weten je bent nooit op tijd weg. De boete voor parkeren op een invalidenparkeerplaats is overigens 360 euro dus test het eventjes uit zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand uit laten stappen mag wel maar ik denk dat je dan nog dichterbij de wc's kan komen, je vriendin laten uitstappen en dan zelf doorrijden naar een parkeerplaats waar je WEL mag staan.