Wie weet de huidige voorrijdkosten van een taxi en de kilometerprijs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Dat kan per taxibedrijf verschillen. Vraag het het taxibedrijf dat je nodig hebt als je toch een afspraak moet maken.
jc54
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb even gegoogeld. En dan blijkt het behoorlijk te kunnen verschillen afhankelijk waar je een taxi bestelt.

In Den Haag is het 7,50 opstaptarief en dan 2,50 per kilometer.
In Lochem is het bijvoorbeeld 3,75 opstaptarief en 1,95 per kilometer (overdag).

Ik dacht zelf dat er sprake was van een vastgesteld algemeen tarief voor Nederland, maar dat blijkt een vergissing mijnerzijds. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is in Nederland een vastgestelde maximum tarief. 7,50 aanvangtarief met na de eerste 2 kilometer max 2,52...
De maximale tarieven zijn 7,50 starttarief waarvoor 2km wordt gereden elke volgende km kost 2,20.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is die wet echter nog niet van kracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel al 2 jaar ofzo