hoeveel zuurstof mag ik vervoeren in taxi?

Ik ben chauffeur op een rolstoelbus voor div vakantie trips voor mensen die gebonden zijn aan zijn/haar rolstoel. nu komt het regelmatig voor dat ik mensen moet vervoeren die aan de zuurstof zit.. welke bevoegheden moet ik hebben om dit te mogen vervoeren??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.detransporters.nl/Handig/ADR+Wetgeving.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er ook geen verstand van en daarom gaf ik dit als reactie, niet als antwoord.

Antwoorden (1)

Geen,
Medische zuurstof in gebruiksflessen valt niet onder ADR vervoer.

Heb je het over een rolstoel busje of rolstoeltouringcar?
Ik heb 10 jaar gereden met een rolstoeltouringcar door heel Europa maar zoveel zuurstofflessen dat ik er voor achter mijn hoofd ging krabben heb ik nooit gezien.,