Hoe verhoog ik mijn kennis over auto's?

Ik herinner mij nog dat mijn vriend van de basisschool veel over auto's. Als hij er een zag voorbij rijden kon hij zo uit z'n hoofd opnoemen welk merk en model het is. Maar na groep 7 ben ik verhuist van Groningen naar Utrecht, omdat mijn vader daar werkt en heb ik geen contact meer met hem. Weet iemand toevallig websites en/of boeken die over auto's gaan? En hoe je kan zien wat typisch is voor een merk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
7K

Antwoorden (5)

verzamel folders van automerken. ga 2de paasdag (dan zijn er veel autoshows) eens kijken bij autobedrijven. Praat met de mensen daar, en verder verhoog je je kennis van auto's op dezelfde manier dat je elke kenis verhoogt: veel lezen, leren en nog meer interesse.
Volgens mij zijn er op SBS of een van die zenders ook geregeld autoprogramma's zoals topgear.
Mogelijkheden genoeg. Zelfs op parkeerterreinen kun je auto's bestuderen. Zelfs beter dan van de folder
11 jaar geleden
Het tijdschrift Autovisie publiceert nieuwtjes, zie onderstaande link. Het tijdschrift is ook te lezen in je plaatselijke Openbare Bibliotheek ( daarvoor hoef je geen lid te zijn), de ANWB geeft het tijdschrift de Autokampioen uit. Voor berichten die je interesseren kun je dan verder lezen op de site van het betreffende merk. Je kunt ook zoeken naar blogs met auto nieuwtjes.
Boeken over auto' s zijn er wel maar realiseer je dat de informatie snel verouderd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt geïnteresseerd bent, pik je de details makkelijker op, dus kijken kijken en kijken, maar ook luisteren luisteren en luisteren, naar bezitters van auto's, naar de autoprogramma's op tv, een goede is RTL Autowereld, iedere zondag 17.30 RTL 7 en zaterdag 11.30 RTL 4. Maar ook lezen bijv de autoweek is een leuk tijdschrift maar ook via het internet te bekijken. Maar denk ook eens aan de autorai, ook zeer de moeite voor autoliefhebbers. Zoek mensen die je interesse delen en ga samen op zoek naar evenementen waar je je liefhebberij kunt delen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Www.autoblog.nl als startpagina zetten. Komen elke dag zo'n 10 nieuwe nieuwsitems bij, en dat helpt je erg goed om bij te leren! Erg interessant daar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is allereerst interesse in auto's hebben. Je kunt het namelijk niet echt 'leren', want de automarkt verandert bijna dagelijks.

Ik ben een redelijke autospotter en zie aan stijlkenmerken welk merk het is. Type erbij zoeken doe ik op kennis die ik onderhoud via autoweek, auto motor und sport (Duits blad) en autoprogramma's kijken. Als je het type weet is het de kunst om de uitvoering te herkennen, vaak zit m dat in kleine details, bijvoorbeeld aantal en plaatsing van de uitlaten, kleur grill etc.

Sinds kort woon ik in New York en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen -;)