Hoe werkt een onbemand tankstation met pasjes met een (te) laag saldo?

Stel je gaat bij een onbemand tankstation tanken. Daar moet allereerst je pinpas met de bijbehorende code ingevoerd worden. Wat als het niet mogelijk is om met de betreffende pas rood te staan, en je voor meer geld tankt dan op je saldo staat?
Is dit überhaupt mogelijk? Of kun je dan maar tot je saldo tanken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
24.2K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
irritant is dat he!
Had ik laatst ook, tank bijna leeg, wou voor €10 tanken, was toch bijna thuis, mocht dus niet omdat ik maar €20 op de rekening had staan.

Antwoorden (3)

Er wordt een vrij hoog bedrag van je rekening afgeschreven (bijv 100 euro), meer dan dat je kan tanken, later wordt dit gecorrigeerd naar het bedrag dat je werkelijk moest betalen, je kan dus niet tanken, als je onvoldoende geld op je rekening hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weer wat geleerd. Plus. Sommige mensen stellen vragen waar je nooit bij stil hebt gestaan maar wat blijkbaar toch heel veel mensen weten ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit ian een link uit 2009, tegenwoordig kan je gewoon tanken met een paar euro op de rekening.
De pomp stopt vanzelf als het saldo is bereikt.
paulus811
11 jaar geleden
En 'meer dan je kan tanken'? Ik krijg er tegenwoordig met gemak 120 euro in...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan kloppen robinma, ik heb opgeschreven wat mijn eigen ervaring is, maar ik rij al niet meer sinds 2007, dus het zou verouderd kunnen zijn, echter in geen enkele link kwam ik tegen dat het nu anders zou zijn, dus ben ik ervan uitgegaan dat de informatie nu nog van toepassing is, als dat nu anders is, wil ik dat best geloven, maar dan wel graag een bevestiging met link daarbij.paulus, er staat ook bijvoorbeeld 100 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Preautorisatie ja...maar niet voor zo'n hoog bedrag als hierboven word genoemd.
Als ik nog maar 10 euro op mijn rekening heb staan dan kan ik gewoon tanken, bij een euro of 8 stopt de automaat gewoon
paulus811
11 jaar geleden
Ik zie wel 'bijvoobeeld' staan, maar het voorbeeld klopt niet. Vandaar mijn reaktie.
Voordat je gaat tanken wordt er eerst een preautorisatie, dat houdt in dat er
er wordt gekeken of er een bepaald minimum bedrag (b.v. 100 euro) van je rekening kan worden afgeschreven. Als dat kan dan wordt dat bedrag gereserveerd. Daarna pas mag je tanken, na het tanken wordt het werkelijke bedrag van je rekening afgeschreven en tevens de oorspronkelijke reservering weer ongedaan gemaakt.

Lukt het "reserveren" niet, dan zal de tankautomaat je niet laten tanken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een plus natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Negatief, je kan tegenwoordig ook gewoon bij een onbemand station tanken als er nog maar een paar euro op je rekening staat
Dat is niet waar hoor, althans niet bij de tankstations waar ik getankt heb. Ik heb namelijk bijna nooit 100euro op mijn rekening staan. Een paar keer stopte de pomp gewoon met benzine geven bij 8 euro omdat toen mijn rekening leeg was neem ik aan. Dus de benzinepompen waar ik getankt heb, halen het geld er gewoon af en stoppen wanneer je geld op is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope. Zou leuk zijn als tankstations konden zien wat je op je rekening had staan. Het verhaal over preautorisatie is het enige kloppende verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Preautorisatie ja...maar niet voor zo'n hoog bedrag als hierboven word genoemd.
Als ik nog maar 10 euro op mijn rekening heb staan dan kan ik gewoon tanken, bij een euro of 8 stopt de automaat gewoon