Als je bijvoorbeeld kaartjes koopt, en die blijken nep te zijn na een aangetekende bezorging op het postkantoor, moet je het dan wel betalen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Je bedoelt de kaartjes betalen? Nee als ze nep zijn moet je aangifte doen bij de politie. Die kunnen de kaartjes fraudeurs oppakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die moet je betalen, je hebt zelf het risico genomen om de kaartjes te kopen, de post is hiervoor niet aansprakelijk, zij zorgen dat het poststuk afgeleverd wordt en ze controleren niet wat daar in zit. Je moet kaartjes alleen via de officiele ticketsbureaus bestellen en of kopen. Wel even een melding hiervan maken op de site waar je de kaartjes gekocht hebt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je er achter komt, voordat je ze betaald hebt natuurlijk niet, ook als het onder rembours verzonden wordt, moet je de postbode betalen, voordat je het poststuk opent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij, goed antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als je eerst de post openmaakt bij het kantoor en je ziet dat ze nep zijn, hoef je niet te betalen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat mag niet gast, je krijgt de post pas nadat je betaald hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dankjewel !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag na betaling inderdaad het poststuk pas openen, daarna mag je het niet meer weigeren, maar is het van jou. Bedankt voor de reactie Pelle, ik had de reactie nog niet gelezen.