Als je opgeeft aan verzekering dat je 8000 km per jaar rijdt, wat gebeurt er als je dit overschrijdt en ongeval krijgt?

Als je een autoverzekering afsluit, moet je vaak opgeven hoeveel kilometers per jaar je rijdt. Wat als je dit lichtelijk overschrijdt en een ongeval krijgt? Heb je dan wel recht op een schadevergoeding?

11 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als blijkt dat je opzettelijk onjuiste informatie hebt doorgegeven kan de verzekeraar de overeenkomst binnen 2 maanden ontbinden.
Daarnaast kun je een FISH- notatie krijgen.
Mocht het zo zijn dat er na onderzoek blijkt dat je onopzettelijk onjuiste informatie hebt doorgegeven, dan kan verzekeraar naar rato uitkeren. Bijvoorbeeld jou premie is nu slechts 2% en zou 3% zijn, dan is het 2/3 x schade = uitkering. (wet financieel toezicht schade particulieren)

Antwoorden (2)

Als jij toevallig 9000-10000 hebt gereden zal dat geen probleem zijn, niemand weet precies hoeveel hij per jaar rijdt.
Als het 19000-20000 wordt kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen, maar hoe het dan met de vergoeding zit weet ik niet
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat gebeurt er in situatie X?
Antwoord: ze kunnen moeilijk gaan doen en hoe het met de vergoeding zit weet ik niet. Jij vindt dat een antwoord?
Ze gaan net zo lang zoeken tot ze iets vinden waardoor ze niet uit hoeven te betalen.
In jouw geval wordt dat dus de overschrijding van het max aantal kilometers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt natuurlijk wel aan het type verzekering.
Heb jij je km stand door moeten geven?