Waarom zag je 15 jaar gelden heel veel rode auto`s en nu bijna niet??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K

Het beste antwoord

Dit heeft met trends te maken en met onderzoeks- resultaten. Als onderzoeksresultaten als uitkomst hebben dat bijv. een witte auto beter zichtbaar is in het verkeer en daarmee veiliger, worden de auto`s die rood waren, omdat het een modekleur was toen ze werden gekocht, automatisch wit en zie je dus nog meer witte auto`s. Tot veiligheid weer minder belangrijk wordt en ze iets heel nieuws bedenken wat dan weer iedereen wil hebben.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Grijs is nu de populairste kleur voor een auto, toch?
14 jaar geleden
Omdat je niet goed oplet, er rijden nog heel veel rode auto's!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger had je veel minder keuze wat kleuren betreft.
Als je tegenwoordig iemand in een rode auto ziet rijden, is dat vaak iemand die bij de vrijwillige brandweer zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk uit me raam en zie 3 uit 7 staan op het parkeerterrein. Tsja, wat is veel vraag ik me dan af?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleuren zijn mode-onderhevig en heeft met een tijdsbeeld te maken.
In de nu meer zakelijke tijd wordt vaker voor zakelijkere kleuren zoals zwart en grijs gekozen.
Daarnaast is rood een kleur die verbleekt onder weersinvloeden.
Maar ooit was ik heel blij met mijn knalrode talbot Horizon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik op mijn werk op de parkeerplaats kijk zijn ik bij alle heren grijs/metallic of zwarte auto's. De vrouwen daarentegen komen aan met kleuren als geel, blauw en rood.

Ik denk dat het de afgelopen jaren is geweest dat meer mensen voor een wat subtielere kleur gaan.

P.S. Ik heb een hele mooie rode(!) peugeot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het zo kunnen zijn dat (bijna) alle rode auto's van 15 jaar geleden naar de schroothoop zijn verdwenen?
Maar loop eens naar buiten en je zult zien,dat je struikelt(figuurlijk dan) over de rode voitures.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig die van mij nog niet: een prachtig rode 15 jaar oude Honda. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rood is er inderdaad nog steeds +
Er rijden er nog genoeg, maar ook de kleuren in de loop der jaren zijn veranderd. Er zijn nieuwe kleuren bij gekomen. En daardoor is er meer keus.
Maar er rijden nog genoeg rode auto's rond. Ga er maar weer eens opletten als je de snelweg opgaat. Pak maar 3 kleuren, rood, zwart en wit. En hou het maar eens in de gaten. Niet verbazen als met een uur meer rode dan witte hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er tegenwoordig minder rode auto's rondrijden.
14 jaar geleden
de rode verf was een tijdje op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleuren van auto's is ook een modeverschijnsel. En dus wisselt het in de loop van de jaren. Overigens is rood nog steeds vrij populair.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de klimaatverandering een grote rol begin te spelen tegenwoordig; niemand wil een roze auto!

[hahaha]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt er net aan wat jij veel noemt.bij mij in de straat staan genoeg rode auto"s