Hoe veel jaren gaan de canvas kappen van een boot mee?

De kappen van onze boot geven enkele sporen van slijtage, de naden laten los. En de ramen (plastic) worden enigszins dof.
Is dit weer op te lappen of zijn de kappen versleten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Heel lang mits:
Onderhoud is cruciaal.
Als het canvas nog goed is kan je de naden laten nasticken en er zijn bedrijven die deze kappen wassen. Echter naar mijn mening wel duur.

Wassen kan ook zelf met koud water en groene zeep.

Als je een nieuwe overweegt adviseer ik oom ook eens bij een aantal turkse naaiateliers te kijken. De gebruiken dezelfde materialen voor 50% minder.
Ook voor het nasticken van je naden kan je daar terecht