Zou het mogelijk zijn om kattegrit te strooien?

Nu het zout om te strooien op dreigt te raken kunnen ze dan geen kattegrit{kaatebakvulling} strooien want dit werkt ook perfect. Of zijn daar die strooiapparaten niet geschikt voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (4)

Ja, dat zou kunnen. Maar zand is veel meer voorhanden. En denk aan die arme katten die hun behoefte zou moeten doen op het tapijt in de woonkamer....

Toegevoegd na 23 seconden:
En er komt weer een lading zout aan hoor ik op het journaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke dat klopt maar op zoab kunnen ze geen zand strooien anders raakt het asfalt verstopt en dan krijg je problemen als het regent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zand spoelt weer weg. Er moet NU gereden worden. Problemen met regen is voor straks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat spoelt niet weg dat gaat in de porieen van het asfalt zittenhttp://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/winter_op_weg_en_water/veelgestelde_vragen/index.aspx#v278812
Nee dat kan niet want kattengrit neemt vocht op en gaat dan vast vriezen en wordt een plakkaat bevroren rotzooi.Het past ook niet in de strooimachine,dan is er regelmatig een verstopping...ik heb zelfs gelezen dat er ergens met badzout gestrooid wordt,vanwege het gebrek aan zout...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het kan wel maar zou niet handig zijn. Al die grit komt uiteindelijk in het riool terecht en daar moeten we niet blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kattebakvulling neemt vocht op. En zal heel snel kapot gereden worden en is het effect weer weg.
Je kan ook kleine steentjes/grind gebruiken. Dit doen ze in Oostenrijk ook op de wegen. Om meer grip te hebben.