Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik uitzwenken voor een bromfiets op het fietspad die op deze manier rijd?

Ik reed vanmiddag naast een vriend van me en inkeer komt er een bromfiets met zeker 50 km/h zonder helm op me af rijden, ik ging niet aan de kant omdat ik heb geleerd dat fietsers met zijn tweeën naast elkaar mogen fietsen, zou ik problemen kunnen krijgen als hij op me knalde omdat ik niet aan de kant ging?

Owja hij schold me ook nog uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brom/fiets pad in dit geval.
Amadea
13 jaar geleden
Was die bromfietser dan aan het spookrijden, of betreft het een dubbelzijdig pad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dubbelzijdig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je behoorlijk aso bezig. Je gunt een andere weggebruiker toch ook zijn ruimte? Je mag best naast elkaar fietsen mits dat geen hinder oplevert voor het andere verkeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat zou het als jij niet fout zou zitten (zit je wel) en je werd omver gereden door die kerel met alle gevolgen van dien? Je komt met je hoofd tegen een steen, krijgt een dwarsleasie of wat dan ook en dan ben je blij dat je kunt roepen dat het je schuld niet was (was het gedeeltelijk wel)? Wat een onzin zeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij reed wel extreem breed.. Ik heb ook een hele brede scooter maar als ik hard rijd ga ik wel aan de kant voor fietsers, ik ben 1 x op zo een manier aan gereden toen ik jonger was en had er niks aan over gehouden. De bestuurder knalde tegen mijn stuur. En als je alleen al met 60 rijd op een plek waar je vermoedelijk 35 mag zonder helm, en dan tegen me schreeuwt denk ik dat ik toch niks fout deed. Zijn helm zat in zijn linkerhand dus ik denk ook wel dat hij daarom misschien zo belabberd reed, maar de volgende keer doe ik aangifte voor het roekeloze rijden van zulke bestuurders.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

- Elke bestuurder is verplicht zo veel mogelijk rechts te rijden.
- Fietsers mogen met z’n tweeën naast elkaar
rijden, als ze het overige verkeer niet hinderen of in gevaar brengen.

Uit deze verkeersregels is op te maken dat jij inderdaad even in had moeten houden om achter jouw vriend te gaan fietsen zodat de brommer er probleemloos langs kon komen. Hij reed weliswaar te hard, en hij had een helm moeten dragen, maar dat betekent niet dat jij het andere verkeer daarom zou mogen hinderen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We reden zoveel mogelijk rechts, alleen hij kwam er best breed aan zodat het echt net net paste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag met zijn tweeën maar alleen als je het overige verkeer niet hindert. Dus bij tegemoetkomers of inhalers altijd even achter elkaar gaan fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen idee hoe breed een brommer is,het lijkt van niet,maar daar vergis je je in hoor.
Je moet gewoon aan de kant gaan, echter je hoeft je niet vreselijk te haasten om dat die brommer zo'n haast heeft. Dus maak ruimte zonder te treuzelen, maar laat je niet opnaaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing