Waarom laten bus- en taxichauffeurs hun motor altijd lopen als ze langdurig stilstaan?

... lijkt me slecht voor t milieu en zonde van de brandstof. Volgens mij is t na 20 seconden al voordeliger om de motor uit te zetten. En voor de verwarming/radio hoef je de motor niet te laten lopen toch?
Kortom: misschien is er wel een hele goede reden voor...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op de eerste plaats om te zorgen voor zowel radio als mobilofoonverbinding,daarnaast is het zeker in de winter in de taxi een stuk aangenamer als de verwarming aanstaat en in de zomer met deze tempraturen de airco en het zou vervelend zijn als je na anderhalf uur stilstaan geen accu meer hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwarming draait ook in contact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is leuk bedacht maar als je motor koud word is je verwarming ook koud,bovendien is je accu dan zo leeg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar vs vraagt waarom ze m laten draaien dus de motor is dan warm en zo snel is ie niet leeg wordt steeds zuiniger en accu's worden beter en vooral bij taxi's ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als jij het beter weet dan ga jij toch fijn een uurtje in de winter(als het vriest)in je auto zitten met je motor uit,kijken hoe lang het warm blijft,of in de zomer met airco en zonder motor

Andere antwoorden (2)

Het is een deel gemakzucht, en s zomers zal de airco blijven werken, wel zo comfortabel voor de passagiers. Maar ik ben met je eens, vaak draaien ze echt voor niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is het ook zo dat de teller dan door blijft lopen en daardoor verdienen taxichauffeurs meer geld.