Moet de maxi cosi op de achterbank ook tegen de rijrichting in staan?

Ik heb al wel even gekeken en zie dat ik niet de enige ben met deze vraag. Maar bij de andere vraag staat niet echt een eensluitend antwoord.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja moet zeker!

Ja, omdat het hoofd van een baby groot en zwaar is in verhouding tot de rest van het lichaam. Bovendien zijn de nekspieren nog niet volledig ontwikkeld. Als de baby voorwaarts gericht wordt vervoerd, zal zijn of haar hoofd naar voren worden geworpen in geval van een frontale botsing. Dit kan ernstig nekletsel veroorzaken en zelfs fataal zijn. Door de baby achterwaarts gericht te plaatsen, worden de krachten die tijdens een botsing worden uitgeoefend, over de hele rug van de baby verdeeld.

Bronnen:
http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/faq.aspx

Ook als hij/zij ouder is? 18 maanden in de auto stoel? Het valt mij op als mijn zoontje in slaap valt dat z'n hoofdje altijd naar voren hangt...

voor de veiligheid van het kindje is het beter. je zult je kindje minder goed zien, als je zelf de auto bestuurd, maar je kindje zit wel veilig in zijn stoeltje op deze manier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100