Klopt de prijs van mijn WA Autoverzekering wel??

Ik heb en auto, en betaal 87 euro per maand. De prijs zou zo hoog zijn, omdat ik beginnend bestuurder ben. Nou kan ik zulke hoge bedragen nergens vinden. Klopt het wel dat ik als 19 jarige, 87 voor een wa verzekering betaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De hoogte van het bedrag hangt ook samen met de nieuwprijs van de auto.
Als je het teveel vindt, sluit je toch gewoon ergens anders een verzekering af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan heel goed kloppen! Je hebt de pech dat je nog jong bent, en dus ook geen schadevrije jaren zult hebben. En vooral dat laatste tikt enorm aan.

Voor wat betreft de prijsverschillen: voor een Volkswagen Golf betaal je tussen de 65 en 200 Euro per maand. Avero en Klaverblad zijn heel duur, en (in dit geval) Verzekeruzelf.nl en Allsecur goedkoop.

Een voorbeeld voor de prijsopbouw, waar je kunt zien hoe snel het oploopt bij minder schadevrije jaren. Berekend op zelf.nl, een maatschappij die in de middenmoot zit qua prijs.
- Als je 50 bent en meer dan 30 schadevrije jaren hebt, dan betaal je voor alleen WA 17 Euro per maand.
- Ben je 25 en je hebt 5 schadevrije jaren, dan betaal je 32 Euro per maand.
- En als je 20 bent en je hebt 0 schadevrije jaren, dan kost de verzekering je 47 Euro per maand.
Dat is resp. een verdubbeling en bijna verdriedubbeling!

Ga eens naar Independer en vul je precieze gegevens in.
http://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx

Je krijgt dan een keurig gesorteerde lijst, met prijzen te beginnen met de goedkoopste. Het zou me niet verbazen als dat Ditzo zal zijn. En als je wat verder bladert in de lijst, kom je vanzelf ook premies tegen van de door jou genoemde 87 Euro en nog veel hoger.

Als de prijzen van de goedkoopste verzekeringen ongeveer gelijk zijn, kijk dan ook naar waarderingscijfers, en/of klik op details. Daar kun je o.a. lezen of je vervangend vervoer krijgt bij reparatie, en hoeveel je eigen risico is.
Succes!