Hoeveel bekeuringen worden er jaarlijks in Nederland uitgedeeld aan fietsers die geen voorrang verlenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Amadea
11 jaar geleden
Dat zullen er niet veel zijn, want daar wordt naar mijn weten niet op gecontroleerd. Zal eerder af te lezen zijn aan het aantal fietsers dat in een ziekenhuis is beland na zo'n mislukte manoeuvre...
paulus811
11 jaar geleden
Denk dat amadea gelijk heeft. Maar ik erger me kapot aan sms-ende, drie rijen dik fietsende, geen notie van haaientanden hebbende fietsers. Ik rij dagelijks met een snorscooter naar m'n werk, maar met gemak zou ik er iedere dag 5 a 6 plat kunnen rijden omdat ze niet uitkijken. Ik hoop dat er nog eens goed naar gekeken wordt ipv altijd meteen naar scooteraars te wijzen.

Antwoorden (1)

Daar zijn geen exacte cijfers over te vinden, maar het zal niet veel zijn; veruit de meeste bekeuringen worden uitgedeeld bij controles.
Het moet erg toevallig zijn als een politieagent in functie ziet dat een fietser geen voorrang verleent, en vaak dan nog gaat hij er niet achteraan sjezen.
Bij de bron is overigens wel een overzicht te vinden van alle mogelijke bekeuringen bij het niet voorrang verlenen door een fietser, verschilt erg per situatie!