Is er een site die je woonplaatsen kan suggereren op basis van je werklocatie?

Ik wil graag een woonplaats bepalen op basis van een maximale reistijd naar mijn werk. Ik vraag me af of daar een handige website / tool voor is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Ik vind dit helemaal geen vreemde vraag of zo, maar
waarschijnlijk ben je een van de weinige mensen die het zo aanpakt. Want meestal bepalen mensen eerst een aantal plekken waar ze wel of niet zouden willen wonen, en kijken vervolgens of het haalbaar is, qua reistijd, om daar eens rond te gaan kijken voor een huis.

De software of site zal er niet zijn, omdat je voor sommige dingen nu eenmaal geen computer of website nodig hebt. Als je moet uitrekenen hoeveel 23 Euro en 18 Euro bijelkaar opgeteld is, dan pak je ook je rekenmachine niet.

Bovendien is het zo, dat als zo'n site er zou zijn, de gegevens steeds bijgewerkt zouden moeten worden. Het gaat immers niet om afstand maar om reistijd. En die zal steeds wijzigen, door veranderende verkeerssituaties.

Toch zijn er wel mogelijkheden. Stel je wilt in Amsterdam werken, en niet verder dan 20 km uit de buurt wonen.
Ga naar www.map24.nl. Schrik niet van de reclame; als je aan het werk gaat, verdwijnt die vanzelf.

Klik met je muis rechts onderin op lineaal-weergave. Klik vervolgens midden in Amsterdam. Daar staat dan je eerste punt. Klik voor het 2e punt in b.v. Bussum, en je ziet dan direct dat dat 20.5 kilometer is.

Vervolgens kun je een cirkel rond Amsterdam gaan trekken, en terwijl je dat doet, blijft de afstand steeds zichtbaar. Op die manier is het heel makkelijk te ontdekken, dat voor een afstand van +/- 20 km je ook best in Loenen aan de Vecht kunt wonen.

Zo kun je de hele omgeving van Amsterdam verkennen, precies volgens de afstand die jij wenst. Als je een leuk plaatsje hebt gevonden waar je wilt wonen, zul je met de routeplanner van Google Maps nog even moeten controleren of de reistijd ook enigszins naar wens is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat weet ik eigenlijk niet of er zo´n site is.

ik kan je wel vertellen hoe je het eigenlijk heel eenvoudig kan zien...
pak een atlas en open de pagina met jouw woonplaats, neem een passer en zet de passer op je woonplaats, draai nu zodat je een cirkel maakt.

binnen die cirkel zoek je je nieuwe woonplaats, klaar !