Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een stiga met een b&s motor en de tank was opeens leeg toen ik het oliepijl keek bleek dat de benzine bij de olie in zat hoe kan dat gebeuren?

Ik wou gaan maaien en toen wou ie niet starten toen heb ik hem vol getankt en even gewacht, toen gebeurde er nog niks, en ik dacht dat ie verzopen was, dus ik wou hem vanmorgen weer starten en bleek dat de tank weer leeg was (zonder dat ik gereden had) toen bekeek ik het olie pijl en dat was veelte hoog en rook naar benzine, ik heb de olie eraf gehaald. En ik heb de benzine weer bijgevuld en ik heb toen het luchtfilter open gehad en ik zag daar het benzine omhoog komen. Weet iemand hoe dat kan? het haat hier om een briggs and stratton moter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb er vrij weinig verstand van, maar het lijkt mij dat de benzine tank lek is, of dat er een klep zit richting de motor die normaal dicht is, maar nu open is of lek...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die benzine is via de carburator, tss de cilinder en de wand naar de carter gelopen.
Dat komt waarschijnlijk door een kapotte vlotter waardoor de benzine toevoer in de carburator niet afgesloten wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat de vlotter niet blijft hangen wil nog niet zeggen dat de vlotternaald ook daadwerkelijk sluit. Als de punt van de naald versleten is zal de benzinetoevoer niet worden afgesloten en klopt het antwoord van de depauwroger. Zit er tussen de tank en de carburateur geen kraantje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Leotje, er zit zeker een kraantje tussen maar jammer genoeg sluit niet iedereen het af. Gelukkig is de benzine via de segmenten in de karter gelopen, wie weet wat anders kon gebeuren indien de benzine via een openstaande uitlaatklep ergens anders terecht gekomen was en men de motor wilde starten !!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding