Ik ben mijn nummerplaat vd auto verloren, wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een poging wagen op onderstaande site, de kans is groot dat je hem dan vindt. Bronnen:
- http://www.vindmijnplaat.nl/index.htm

Antwoorden (3)

Bij vermissing van één of twee kentekenplaten hoeft u geen vervangend kentekenbewijs meer aan te vragen. U kunt dan bij een door de RDW erkende kentekenplaatfabrikant nieuwe kentekenplaten
aanschaffen. Hierbij moet u (of iemand namens u) het originele Voertuigbewijs (deel 1A) en een geldig legitimatiebewijs laten zien.
Als er op het voertuig twee kentekenplaten zitten, dan worden er ook twee nieuwe kentekenplaten verstrekt, ook al is er maar één kentekenplaat vermist.
De kentekenplaatfabrikant perst de kentekenplaten met een verhoogde duplicaatcode. Ook registreert de kentekenplaatfabrikant dat hij nieuwe kentekenplaten afgeeft omdat de oude zijn vermist.
Bij verlies of diefstal van uw kentekenplaat adviseert de RDW u altijd aangifte te doen bij de politie.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas is je auto nu ook minder waard. Het volgnummer schijnt niet zo in trek te zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmm wel als je het nog een paar keer doet.... 3tjes en 4tjes zijn weer zeldzaam ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet niet eerst aangifte van vermissing te doen; anders krijg je echt geen nieuwe platen. Heb dit toevallig vandaag bij de hand gehad
Je moet aangifte doen bij de politie. Deze maakt dan melding dat die vermist word. En als iemand ermee gaat rijden of iets word die gene aangehouden. ALs je een nieuwe aanvraagt kan je bijvoorbeeld naar de Velba gaan. Dan krijg je een nieuwe. Voor en achter met dan een 1, 2 etc er op. Kost ongeveer 30 - 50 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet in eerste instantie aangifte gaan doen bij de politie. Je zal hiervan een attest krijgen.

De nummerplaat wordt geschrapt. Je kan die nummerplaat niet meer terug gebruiken, zelfs al zou je deze vinden...
Van de DIV zal je ook een brief inzake de schrapping ontvangen.
BIV moet niet meer betaald worden. Wel de kosten van de herinschrijving.