ik heb mijn post niet ontvangen omdat er een verkeerde postcode opstaat. die postcode bestaat alleen niet kan ik mijn post alsnog ontvangen?

de verkeerde postcode bestaat ook niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
14.5K

Antwoorden (3)

Ik heb ook een keer een pakketje naar de verkeerde postcode gestuurd. Maar later merken ze dat door de straatnaam, dus waarschijnlijk komt hij nog wel maar wat later.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh ja ik vond het vreemd want de andere brief is wel aangekomen en het is tegelijkertijd verzonden met deverkeerde postcode..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad hoor, 2 op dezelfde dag verzonden brieven en dan kwam de andere een dag later. No worries, hij komt wel ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ow oke ben blij omdat te horen dan heb ik toch nog hoop hihi dankjewel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Asjeblieft, wel even als beste antwoord kiezen hè :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er niet te zeker van zijn, ik hoop het voor je!
Ik kreeg laatst een kaart, die was gestuurd naar een heel andere postcode, leek wel op die van mij, alleen de 2 laatste cijfers. De straat leek er niet op, huisnummer was zelfde. Ik heb de kaart weer in de brievenbus gedaan en ik hoop dat het alsnog bij de juiste mensen terecht is gekomen.
In jou geval: als het bij een verkeerde terecht komt, dan moet je hopen dat die het niet zo weg gooit maar uit zoekt wat de juiste postcode is en het dan op de bus doet. Of als er een aardige postbezorger is die door heeft dat het niet bezorgd "kan"worden en het adres herkent het alsnog bezorgd of aan een collega geeft. Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ze bij het sorteercentrum goed te werk gaan, dan wordt de postcode niet herkent en dan gaat die apart. En dan maar hopen dat ze het alsnog goed doen voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk bij postnl: computers kijken naar de postcodes en als ze een andere postcode denken te lezen gaan de post daar in eerste instantie naar toe.

Vervolgens kan een postbode die er uit vissen bij het zetten en een postbezorger bij het bezorgen. Als dat zo is komt er vaak een sticker op en gaat de brief weer opnieuw het sorteringsproces op en wordt die een dag of 2 later alsnog bezorgd.

Als de postcode niet bestaat kan het zijn dat de computer denkt dat het een bepaalde andere postcode is of anders wordt de envelop er uit gegooid en gaan echte mensen naar het adres kijken.

Als je brief overal doorheen geslipt is en ook de postbezorger aan de deur niet oplet wordt je brief ergens verkeerd bezorgd en ben je afhankelijk van degene die daar woont. Die mag de envelop gewoon weer in een oranje brievenbus werpen.

Het is wel het handigst om dan de oranje streepjescode rechtsonder volledig door te krassen omdat de computer anders de envelop weer naar dat adres zal sturen.

Kans is dus heel groot dat je envelop wel aankomt maar later.