Ik wil stroopwafels en chocola opsturen naar vrienden van mij in Griekenland. Wat is de beste optie? Dank!

Ik wil dat producten onderweg niet bedorven maar ik wil ook geen hoge kosten. Dank!

11 jaar geleden
in: Vervoer
2K
Amadea
11 jaar geleden
Er zelf met de auto heenrijden terwijl je een koelbox met 12 volt-aansluiting gekoeld houdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol

Antwoorden (2)

Gewoon een pakketje opsturen in het postkantoor. Liefst goed verpakt. Stroopwafels bederven niet snel. Lees maar eens de houdbaarheidsdatum van een zakje stroopwafels. Ook verse stroopwafels bederven niet gauw.
Chocolade bederft ook niet, maar kan wel smelten. Ik ken heel wat verhalen van pakketjes met gesmolten chocolade. Controleer de buitentemperatuur in het land waar de chocolade heen moet, en wacht desnoods met de chocolade sturen tot de winter. Nu is goed verpakte gesmolten en later weer gestolde chocolade ook niet zo'n ramp.
Alternatieven voor de post zijn enorm duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stroopwafels worden ook heel vies als ze te warm bewaard worden, plakken aan elkaar en het ziet er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn ervaring zijn stroopwafels juist lekker als ze nog warm zijn of even een beetje opgewarmd. Koud (koelkast) zijn ze te hard.
Als het heel warm is dan kan de stroop zacht worden, en kunnen ze (als het weer kouder wordt) een beetje aan elkaar plakken.
Echter de narigheid valt erg mee vergeleken met chocolade :)
Stroopwafels ook goed verpakken dus.
Verpak ze vacuüm in een goede dikke plastic zak. Daarna bubbeltjesplastic er omheen en in een doosje stoppen en met de post versturen.

Zoals al geantwoord is: chocolade en stroopwafels bederven niet zo snel.