Mag een monteur mijn brommer verkopen zonder er de papieren van te hebben en nog steeds op mijn naam staat.wat moet ik nu doen ???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heeft die monteur dat gedaan? Had je de reparatie niet betaald? In dat geval mag de monteur de brommer nog bij zich houden. Maar het lijkt me niet dat hij die brommer zo maar mag verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo. En nu het hele verhaal.....
Een monteur zal dat toch nooit zomaar doen. En in principe kan dat ook niet doen. Maar ik zou wel eens willen weten wat het verhaal erachter is.

Antwoorden (3)

Nee dat mag hij niet

Politie bellen. 08008844
Verder zorgen dat je bewijs hebt van hè verzekering dat hij op jouw naam staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder die papieren kan hij die hele brommer niet verkopen, immers hij heeft geen bewijs dat die brommer van hem is. Aangifte doen bij de Politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De koper is dan ook dom, een brommer heeft een officieel kenteken. Ik zou nooit een brommer kopen, die ik niet kan laten overschrijven.
Nee dat mag niet, tenzij hij voldoet aan de voorwaarden geldend bij het zogeheten recht op retentie.
Informeer bij de politie, strafrecht kunnen zij behappen, civiel recht zal voor jezelf zijn om actie te ondernemen.