Klopt het dat een camper goedkoper is dan een auto?

Ik heb rond zitten kijken voor een volkswagen transporter camper uitvoering. Klopt het dat deze campers goedkoper zijn in wegenbelasting en verzekering dan een gemiddelde auto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Dat klopt, ze kosten 1/4 aan wegenbelasting ivm een auto met hetzelfde gewicht. Dit omdat je er vaak niet het hele jaar gebruik van maakt, zo ook met de verzekering, maar je moet wel aan eisen voldoen om hiervoor in aanmerking te komen.

De tarieven van de wegenbelasting voor kampeerauto’s zijn eenvoudig
En relatief goedkoop!
Kampeerauto’s betalen een stuk minder wegenbelasting dan personenauto’s. Dat is mooi natuurlijk, maar dan moet uw kampeerauto wel voldoen aan de ingewikkelde eisen die de Belastingdienst vandaag de dag stelt aan kampeerauto’s. Voordat u een flinke som geld neertelt voor een nieuwe of gebruikte kampeerauto is het goed om te informeren of deze kampeerauto wel voldoet aan die eisen. Dat scheelt u elk jaar flink wat geld. Hoe ingewikkeld de eisen zijn om in aanmerking te komen voor het tarief voor kampeerauto’s hoe eenvoudig de berekening zelf.

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/