Ik heb koelvloeistof i.p.v. ruitensproeiervloeistof gebruikt. Kan dat kwaad?

Ruitensproeiercontainer per ongeluk gevuld met koelvloeistof voor de radiateur. Moet ik het (laten)verwijderen of kan het gen kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
25.3K

Het beste antwoord

Onmiddelijk verwijderen. Koelvloeisof kan je lak aantasten. Dus FF je ruitensproeier niet gebruiken en laten doorspoelen. Maar als je een beetje handig bent kan je het zelf! Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Via de hevelwerking kun je de vloeistof uit het reservoir krijgen. Pas wel op dat je het niet in je mond krijgt tijdens het opzuigen. Koelvloeistof is nl. giftig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het lijkt me niet verstandig om dit zo te laten.
Voor je veiligheid laat de garage dit klusje klaren als je zelf niet zo'n klusser bent.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak het slangetje onderaan de ruitesproeier reservoir los en laat het eruitlopen,en vang het op.
mocht dat niet lukken pak een keukenrol en leg een hoop papier voor de sproeinippels en spuit het eruit,regelmatig papier vernieuwen.
scheelt je weer garage kosten,en kun ge makkelijk zelf.
je kunt ook het slangetje dat naar de sproeinippels gaat eraf halen en dan pomp je het er zo uit.
even de motorkap openen,en de slang volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een goede optie maar alvorens te gaan sproeien eerst de lak vet in de was zetten.
afgezien of het kwaad kan voor de lak of het mileu is het het beste om het te verwijderen omdat koelvloeistof voorzien is van corrosieremmers en andere additieven om de motor te beschermien zul je je ruiten eerder vetter dan schoner maken,dus ik zou het snel verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt helemaal niks uit. Je ramen worden 1x misschien wat vettig. Gewoode ruitensproeier aanzetten
Totdat het leeg.

Wees blij dat je het niet andersom hebt gedaan hoop ik.

Iets verwijderen wat niet schadelijk is is zonde lijkt me.

Succes

Toegevoegd na 9 minuten:
Van beroep auto monteur + schadeherstelmedewerker.
Dus als iemand mij een duimpje omlaag geeft prima.

Ieder ze mening maar ben het al 1000 x tegen gekomen en er is niks schadelijks aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slangetje aan de onderkant van je ruitenwisser tankje los maken en loopt die wel leeg anders een oude doek over je sproeiers leggen haal je ruitenwissers los van je raam zodat die niet slijte op de droge raam

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie slijten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wachten tot het hevig regent ; dan ruiten voortdurend sproeien en bijvullen met gedeminariliseerd water en dit een paar keer herhalen :goedkoop en efficient en geen poespas met slangetjes en trechters ea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
En fijn een milieuverontreinigende vloeistof in het rond spuiten - mooi is dat!
Het lijkt me niet echt goed voor je ruiten en ruiten wissers.
Laat het aftappen of doe het zelf.