Hallo, ik ben 11 mei 2012 staande gehouden vanwege mijn snelheid. Maar op het gele blaadje staat mijn rijbewijsnummer verkeerd. Is het toch geldig?

Weet jij het antwoord?

/2500

als de gegevens niet juist zijn kun je het aanvechten, schrijf een nette brief naar de instantie en dan lijkt me dat je er onderuit kunt komen

Dacht het wel. Het feit is door jou gepleegd en je personalia zijn tijdens de staande houding vastgesteld. Ben je het toch niet eens met de beschikking, dan kun je beroep instellen bij de officier van justitie. Op de achterkant van de brief van het CJIB staat beschreven hoe dat moet. In afwachting van het oordeel van de Officier van Justitie hoeft de boete nog niet betaald te worden. "Beroep instellen kan overigens alleen als het gaat om relatief lichte verkeersovertredingen, de zg. Mulder-gedragingen. Op de brief van het CJIB staat dan een grote M in de rechterbovenhoek. Tegen een politie- of OM-transactie is beroep niet mogelijk. Wel kunt u die zaak voor de rechter laten komen. " Bovenstaand citaat is afkomstig uit onderstaande bron.

Bronnen:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/veelg...

In principe wel; als uit de andere gegevens blijkt dat jij het was dan ben je gewoon het bokje. Anders ligt het als bijvoorbeeld de datum verkeerd staat, en je kan aantonen dat je op de datum die er op staat ergens anders was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100