is een citroen xcara picasso 2001-2002 een betrouwbare auto zonder dat je veel onkosten krijgt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Iedere 2e hands auto is een gok. Maar wanneer je besluit deze te halen kun je weinig onkosten verwachten.
Ze zijn behoorlijk betrouwbaar vergeleken met zijn concurrenten in dit segment. Onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen en op de sloop zijn er ook nog veel te vinden.

Bij het kopen van een 2e hands auto moet je qua onderhoudskosten vooral letten op de kilometerstand. Motorisch gezien gaan auto's zeer lang mee. Maar onderdelen slijten naar mate er meer in gereden wordt. Wanneer de kilometerstand beneden de 170.000 ligt lijkt het me een betrouwbare auto. Al blijft het kopen van een 2e hands auto een gok. Je weet immers niet hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is. Al zal de gemiddelde scheurneus geen picasso kopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn inderdaad periodiek terugkerende dingen die altijd in de gaten moet houden ik doel meer op dingen waar je niet gauw naar kijkt.
Natuurlijk speelt de onderhoudshistorie bij het kopen van een auto een belangrijke rol.

Andere antwoorden (1)

Ja, een Citroen Xara Picasso is een betrouwbare auto. Uit betrouwbaarheidsstatistieken komt deze als beter dan gemiddeld uit de bus in zijn segment. Wel moet je van het Franse karakter houden. In 2004 is deze auto opgevolgd door de C4.