de vangrail aan de snelweg gaat aan het einde altijd schuin de grond in. waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (3)

Dat is voor de veiligheid. Als je met je auto tegen het eind van de vangrail zou botsen, loop je kans gespietst te worden. Door de vangrals in de grond te laten weglopen, kan dat niet gebeuren.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar nu kun je hem als springschans gebruiken !
Als het einde van de vangrail ineens afloopt, dan 'hangt' dat stuk in de lucht, al dan niet bevestigd. Stel er komt iets tegenaan; er botst een dier tegen er valt een boom op of iets anders. Dan kan dat einde van de vangrail gemakkelijk afbuigen richting de snelweg en gevaarlijk worden. Als de vangrail afloopt in de grond en er valt dan iets op, dan komt er eerder een deuk in richting de bodem.
Hier kun je ziet wat er gebeurt als de vangrail niet goed vastzit in de grond:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/18/kijk-uit-voor-die-vangrail
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals het filmpje in de bron duidelijk laat zien loopt de vangrail onder de grond door. Hij komt verderop ook altijd weer boven!

Toegevoegd na 1 minuut:
Op 1:10 begint het stuk over de vangrail trouwens